C C C C A+ A A- X

КОНКУРС ЗА НАЗНАЧАВАНЕ НА СЪДЕБЕН СЛУЖИТЕЛ НА ДЛЪЖНОСТТА „СЪДЕБЕН СЕКРЕТАР”

Дата на публикуване 20 май 2025 Последна редакция 20 май 2025 Обяви и конкурси Отпечатай

О Б Я В Л Е Н И Е

                  На основание Заповед № 70/15.05.2025 г. на Административния ръководител - Председател на съда, Велинградският районен съд  ОБЯВЯВА  конкурс за назначаване на съдебен служител на длъжността „СЪДЕБЕН СЕКРЕТАР” - 1 щатна длъжност, на основание чл. 67, ал.1, т.1 от КТ.  

                  Кратко описание на длъжността – Изпълнява дейности по подготовката на делата за разглеждане в съдебни заседания; изготвя протоколи за откритите съдебни заседания под диктовката на председателя на състава; изпълнява разпореждания на съда, постановени в откритите заседания;  изготвя изпълнителни листове по подлежащи на изпълнение съдебни актове; изготвя призовки, съобщения и писма до различни инстанции; изпълнява и други задължения, възложени от Председателя на съда.

            Минимални изисквания за заемане на длъжността: да е пълнолетен български гражданин,  гражданин на друга държава – членка на Европейския съюз, на друга държава-страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария, да не е поставен под запрещение,  да  не е осъждано на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер, да  не е лишен от правото да заема определена длъжност, да има  завършено средно образование. При заемане на длъжността, да не са  налице обстоятелствата  по чл. 340а, ал.2 от ЗСВ:  да се окаже в йерархическа връзка на ръководство и контрол със съпруг или съпруга, с лице, с което е във фактическо съжителство, с роднина по права линия без ограничения, по съребрена линия до четвърта степен включително или по сватовство до четвърта степен включително; да е едноличен търговец, неограничено отговорен съдружник в търговско дружество, управител, търговски пълномощник, търговски представител, прокурист, търговски посредник, ликвидатор или синдик, член на орган на управление или контрол на търговско дружество или кооперация; да  е съветник в Общински съвет, да  заема ръководна или контролна длъжност в политическа партия; да  работи по трудово правоотношение при друг работодател, освен като преподавател във висше училище; да е адвокат, нотариус, частен съдебен изпълнител или упражнява друга свободна професия.

              Специфични изисквания за заемане на длъжността: Отлични машинописни и компютърни умения; отлични познания по стилистика, правопис, граматика и пунктуация; отлични познания и умения за текстообработка с MS Word; отлични познания и умения за оформяне на съдебни протоколи, писма, удостоверения и др; познания по общи деловодни техники, съвременни офис процедури; работа със стандартно офис оборудване. Владеенето на десетопръстна система за писане на кирилица, с клавиатурна подредба по БДС е предимство. Да има познания, относно общата нормативна уредба на съдебната власт, работата на съдебната администрация, длъжностна характеристика /Правилник за администрацията в съдилищата, Етичен кодекс на съдебните служители/, умения за работа в екип, добра комуникативност, нравствени и морални качества.

              Начин на провеждане на конкурса:

Първи етап – по документи. Разглеждане на постъпилите заявления и представените към тях документи от  комисия, назначена от Председателя на съда. До участие във втори етап ще бъдат допуснати само кандидатите, които са представили всички изискващи  се документи и  отговарят на изискванията, посочени в обявата.

Втори етап - практически изпит. Изготвяне на текст под диктовка, с цел проверка на практическите умения на участниците и качества при използване на компютърен машинопис.  Критериите за оценяване са по отношение  бързина на писане създаване на файл; редактиране, форматиране, съхраняване и разпечатване на текст; правопис, граматика и пунктуация.  До участие в трети етап се допускат само  кандидатите, получили оценка не по- ниска от „много добър“ 4,50 на втория етап.

 Трети етап  -  събеседване.   Критериите за оценяване са познанията  на общата нормативна уредба на съдебната власт /Правилник за администрацията в съдилищата, Етичен кодекс на съдебните служители/;  длъжностна характеристика; поведение; начин и стил на изразяване; комуникативност; мотивация.

             Оценяването на кандидатите във втори и трети етап от конкурса се извършва по шестобалната система, с точност до 0,50. Оценката на всеки, се формира като средноаритметично число от оценките на всеки от членовете на комисията.

              Самоличността на кандидатите при провеждане на конкурса се удостоверява с документ за самоличност.

              Необходими документи за участие в конкурса:               

              Заявление за участие в конкурс /по образец/, към което кандидатът прилага:

  • Автобиография, подписана от кандидата /по образец/
  • Декларация/съгласие за обработване на личните данни /по образец/ .
  • Декларация по чл. 340а, ал.1 от Закона за съдебната власт  /по образец/.
  • Свидетелство за съдимост – оригинал.
  • Медицинско свидетелство за работа и медицински документ, удостоверяващ, че лицето не страда от психично заболяване - оригинал.
  • Диплом за завършено образование – копие.
  • Документи, удостоверяващи продължителността на трудовия стаж /при наличие на такъв/ - трудова книжка, служебна книжка, осигурителна книжка – копие.
  • Документ, удостоверяващ придобиване на компютърна грамотност, освен ако същата не е удостоверена в документ за завършено образование, от който да е видно изучаването на информационни дисциплини – копие.
  • По преценка на кандидата - копия от други документи за придобита образователно-квалификационна степен, придобити други квалификации, препоръки от предишни работодатели и др.

         Копията на документите трябва да бъдат саморъчно заверени  „вярно с оригинала“ и подпис на лицето. Документите се подават лично, или чрез пълномощник /нотариално заверено пълномощно/. Документите следва да бъдат окомплектовани в посочената по-горе последователност.

        Минимален размер на основната месечна заплата – 1420 лева, минимален ранг V – 95 лв.

              Място и срок за подаване на документи:

   - Адрес: Районен съд град Велинград, бул. “Хан Аспарух” № 3, етаж ІІ, административен секретар, всеки работен ден от 9.00 до 17.00 часа.

   - Срок: 30 /тридесет/ календарни дни, считано от деня, следващ датата на публикацията на обявата.

              Обявлението е публикувано във вестник “Темпо”, на Интернет страницата на съда и е поставено на информационното табло в сградата на съда – І етаж, на  20.05.2025 г.

               Всички съобщения, във връзка с конкурса, ще се публикуват на интернет страницата на съда и ще бъдат поставяни на  информационното табло.

              Източниците за подготовка, относно познания по общата нормативна уредба на съдебната власт: Правилник за администрацията в съдилищата, Етичен кодекс на съдебните служители,  длъжностна характеристика  и образците на документите са публикувани на интернет страницата на съда https://velingrad-rs.justice.bg/.

Свързани файлове

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемам Отказ Повече информация